Štítky pro poslední akci - E2050


Celkem vystaveno 90 obrazů.
“ A tree’s Youth“
“ A tree’s Youth“
Jamie Juhyun Oh
Seoul Foreign School

My final art piece is called 'A Tree's Youth'. Because I wanted to focus more on the environment, I thought a tree would be very impactful because currently a lot of trees are being cut down for all sorts of reasons. And a lot of factories are constantly populating the Earth with all the toxic gases they produce. Also I chose the word 'Youth' because I thought it described my artwork piece's intentions the best. In our youth, we have ups and downs. We have situations where we are happy and healthy, but have some situations where we need to be strong and overcomes them. And because trees are going through a cycle of growing, getting chopped down, growing and getting chopped down again, I though the word 'Youth' was the best.

„Európa v čase“
„Európa v čase“
Oskar Košút
ZUŠ Poprad, Štefánikova 99/72

Prácou chcel žiak vyjadriť svoj postoj a predstavivosť k modernizácií v Európe v roku 2050.

„Německo budoucnosti“
„Německo budoucnosti“
Laura Poláčková
ZUŠ T. G. Masaryka Chomutov

„Vesmírný Lajf“
„Vesmírný Lajf“
1 Marcela Heilandová, 2 Linda Pavlíková
ZŠ a MŠ Maleč

Když problémy Evropy vyřeší síly Vesmíru!

„Místo, které miluji“
„Místo, které miluji“
Eliška Bubeníková
Moravská střední škola s.r.o. Pasteurova 935/8A, Olomouc

Pro tuhle práci jsem si zvolila jedno ze zadání a to „Místo, které miluji". V mé práci můžete vidět tři místa, prvním místem (nahoře, černá tuš) je vesnice jménem Kokory. V Kokorách jsem strávila mé dětství, na které ráda vzpomínám a na které zapomenout nechci a taky tam mám kamarády, za které jsem opravdu ráda, takže Kokory jsou pro mě speciální a jedno z oblíbených míst. Dalším místem (uprostřed, bílá tuš) je můj pokoj. Můj pokoj je pro mě místo, kde se cítím nejlépe, nejpohodlněji, v bezpečí a sama sebou, takže můj pokoj patří k dalším mým oblíbeným místům. A jako poslední jsem vyobrazila obydlenou uličku v Řecku. Řecko jsem vybrala proto, protože odtud pochází rodina z mamčiny strany, a i když jsem v Řecku nikdy nebyla moje srdce mě tam jaksi táhne a doufám, že se tam jednoho dne podívám a stihnu to do roku 2050. A touhle prací jsem chtěla říct, že bych chtěla a doufám, že každý má alespoň tři takovéhle oblíbená místa, kde se cítí v bezpečí a šťastný. A taky bych chtěla, abychom do roku 2050 každý o nějaké takovéhle místo nepřišli.

„Neboj, pomůžeme Ti !“
„Neboj, pomůžeme Ti !“
Eva Pekárková, 8.B
ZŠ Otokara Březiny Jaroměřice nad Rokytnou

Evropa nakloněná všem bez rozdílu

„Vidíme to pozitivně“
„Vidíme to pozitivně“
skupinová práce dětí ZŠ
ZŠ a MŠ Libice nad Doubravou

Děti se svýma autentickýma očima snaží nahlédnout do budoucnosti našeho kontinentu. Každý má nad sebou namalovaný obrázek, který má vyjádřit představu a také přání toho, jak by měla Evropa v roce 2050 vypadat. Žáci se po společné diskuzi shodli na tom, že by si nejvíce přáli čistou přírodu plnou zvířat, dobré mezilidské vztahy a mír (ten vyjadřují holubice).

Black & rainbow forever in peace
Black & rainbow forever in peace
Martina Berková
25. ZŠ Plzeň, Chválenická 17, p.o.

Svět byl stvořen tak, aby všichni žili v míru a měli stejná práva… . Poslední dobou to tak ale nebývá.

Brusel 2050
Brusel 2050
Filip Šimek
ZUŠ Hynka Kubáta Kladno

Brusel 2050, dobré místo pro život, Brussels 2050, a good place for life

Bude, ako zariadiš ty.
Bude, ako zariadiš ty.
Jessica Mozgová
Akadémia umení v Banskej Bystrici

Akryl na papier. Zobrazenie náhľadu na možnú budúcnosť. Poukázanie na to, že to nemusí byť dúhové a sladké, ale že to bude také, aké si spravíme. Treba poukázať aj na takémožnosti, ktoré sú reálne, hoci škaredé. Inak si nič neuvedomujeme kým tom nevidíme.

Budoucnost lidstva a přírody
Budoucnost lidstva a přírody
Kateřina Jeřábková
ZUŠ Eduarda Marhuly, Hudební 596/6, Ostrava -Mariánské Hory

Svět bude v roce 2050 zcela jiný. Budete si moci zvolit,zda půjdete do ulic ve svém těle,či vyšlete svého robotického mazlíčka,který vás bude promítat z pohodlí domova.Už se nebudete muset obávat, že svůj mobilní telefon zapomenete doma,žádný totiž nebude existovat.Nahradí ho holografický pásek na ruku se vším potřebným.Ulice budou znečištěné, liduprázdné a bez života.

Bydlení budoucnosti
Bydlení budoucnosti
Beáta Belerová
ZUŠ Nový Jičín, Derkova 1, 741 01 Nový Jičín

Má představa bydlení budoucnosti – bydlení v zeleni, bydlení v bezpečí, bydlení s vyhlídkou…do zeleně

Darwin
Darwin
Vendula Štanclová
Střední uměleckoprůmyslová škola a Vyšší odborná škola, Jablonec nad Nisou, Horní nám. 1, p.o.

cizelované portréty

divadlo Europa
divadlo Europa
Kristýna Šuhajdová
17. ZŠ a MŠ Plzeň, Malická 1

Po dlouhé diskusi s žáky o tom, jak si představují žití v Evropě v roce 2050, jsme zavedli řeč na téma staveb. Diskuse byla natolik inspirující, že se architektura staveb veřejného života stala hlavním námětem naší práce. Záměrem bylo vytvořit inovativní a zároveň nadčasovou podobu architektury, která bude vycházet z různých současných staveb. Pro další práci byl vytvořen výběr budov reprezentujících různá architektonická pojetí jak po stránce designu, tak po stránce „užitného" poslání (divadla, nádraží budovy, knihovny atp.). V každé takto vymezené skupině budov vždy figurovala i stavba z „našeho" města – Plzně. Černobílé fotokopie staveb a jejich částí žákům posloužily jako základní stavební prvky k vytvoření koláží do originálních konceptů futuristických budov. Formát díla byl zvolen ve tvaru šestiúhelníku; inspirací byla buňka včelí plástve, respektive její dokonale symetrický tvar, který umožňuje vzájemné propojování jednotlivých buněk/výkresů a další utváření nejrůznějších obrazců. Vzájemným propojením tedy budovy mohou vytvářet celá „města", což vnáší další symboliku spojitosti a harmonie životního prostoru ve městech budoucí Evropy. Práci doplňuje abstraktní geometrické pozadí z barevných čtverců, obdélníků a černých linií inspirované neoplasticismem, a to pro zdůraznění přímočarého, přesto však svěžího a hravého stylu příštích desetiletí.

EU
EU
Klára Šajtarová
ZUŠ J.A. Komenského Studénka

Prořezávaná technika směr EU

Európa 2050
Európa 2050
Melánia Katreničová
ZŠ s MŠ Jakubany

Systém environmentálneho poriadku v roku 2050 v Európe

Europa 2050
Europa 2050
Natalia Górska
CLVIII LO

Europe in our hands

Europe without divisions, Europe for everyone
Europe without divisions, Europe for everyone
Dominika Duchlińska
LXXV Liceum Ogólnokształcące im. Jana III Sobieskiego

When another person needs help: notice him, hear him, feel him. Show him good. Give him a hand. Don't judge, don't criticize. We are not perfect. We will never be. But working for better change shapes our humanity. By showing mutual respect and support, we can build a new Europe. Strive for a better world for all of us. World with no divisions.

Evropa 2050
Evropa 2050
Lucie Skořepová
Střední škola designu Lysá nad Labem

Dílo je sestaveno z ilustrací, které jsou naskládané do jednotlivých písmen. Každé písmeno se zaměřuje na nějaký problém který se budoucnosti Evropy stále bohužel může týkat. Písmena mohou být skládána jednotlivě, nebo tak, jako máme na přiloženém díle. Vzniklo mnoho variant. Bohužel můžeme zaslat jen tuto jednu. Ale ráda bych vám zaslala i samostatná písmena.

Evropa 2050
Evropa 2050
Joanna Miriam Blažková
ZUŠ Pavla Kalety, Český Těšín

Evropa 2050
Evropa 2050
Inka Šojdová
ZUŠ Uherský Ostroh

Evropa 2050?
Evropa 2050?
Tereza Frizelová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hradec Králové

Mé dílo popisuje dva pohledy na budoucnost. První pohled je, že Evropa bude vzkvétat, inovovat se a bude ekonomicky růst. Druhý pohled je, že Evropu bude ohrožovat chudoba, hladomor a kriminalita. Dobré věci nakonec převládnou. Ruce mohou symbolizolvat i soulad člověka a techniky – tyto světy nebudou stát proti sobě..

Evropa a já 2050
Evropa a já 2050
Aneta Studnicová
ZŠ Chomutov, Zahradní 5265

ilustrace, dívka ve velkoměstě, která objevila způsob, jak uniknout jeho šedi

Evropa nakloněná všem bez rozdílu
Evropa nakloněná všem bez rozdílu
Karolína Tomková
Súkromná škola umeleckého priemyslu animovanej tvorby

Oči, brána do duše a symbol morálneho svedomia predstavuje v mojom diele harmóniu spolunažívania vo svete v ktorom sme si všetci rovní.

Evropa našima očima
Evropa našima očima
dílo je ve spolupráci se zahraniční školou Volksschule Wartberg ob der Aist, Rakousko
ZŠ T.G. Masaryka Český Krumlov

Žáci se pokusili ztvárnit svoji představu o vybraných evropských státech v roce 2050.

Evropa v hrsti
Evropa v hrsti
Kateřina Hrůzová
14. ZŠ Plzeň, Zábělská 25, p.o.

Výkres se týká všech okolností, které se teď ve ve světě odehrávají. Lidé překračují hranice mezi přírodou a naším světem, proto Evropa2050 závisí na rozhodnutí přírody a lidí.

Evropa v tvých rukách
Evropa v tvých rukách
Žaneta Zelíková
ZUŠ Otrokovice

Nenarušená čistá krajina s odkazem předků pro budoucí generace, kde se společně dobře žije lidem i zvířatům

Evropa ve tvých rukách
Evropa ve tvých rukách
Marie Anna Andrejová
21. ZŠ Plzeň, Slovanská alej 13, p.o.

Civilizace a její rozpínavost

Evropa, ve které chci žít
Evropa, ve které chci žít
Josef Fiksel
ZUŠ Uherský Brod

Návrat k původní krajině, kterou neničí žádná doprava

Evropa, ve které chci žít.
Evropa, ve které chci žít.
práce 9.A
Benešova ZŠ a MŠ Plzeň, Doudlevecká 35, p.o.

Žáci zde vytvořili takovou Evropu, ve které by chtěli žít. Na díle se žáci podíleli kolektivně a každý z nich podpořil dílo svou myšlenkou. Toto dílo je shluk dětských představ o naší společné budoucnosti.

Futuristické město
Futuristické město
Michael Těžký
SPŠel.it Dobruška

Grafická ukázka budoucnosti města 2050.

Grafika z cyklu Modlidby
Grafika z cyklu Modlidby
Júlia Štupáková
ZŠ Divín, Lúčna 8,985 52 Divín

Prosba o ochranu mladých ľudí Dielo je reakciou na dnešnú dobu a súčasne nádejou do budúcnosti. Zachycuje pocity dnešnej mladej generácie, ktorá vyrastá v dobe plnej nástrah , neistoty , vnútornej samoty ,s pocitom, že ju nemá kto ochrániť. . Európa by mala v prvom rade priniesť ľudom istotu .

Haus Europa – Domov Evropa
Haus Europa – Domov Evropa
dílo je ve spolupráci se zahraniční školou BG/BRG Rohrbach, Österreich / Rakousk
Táborské soukromé gymnázium a Základní škola

Haus Europa – Domov Evropa „Evropa – náš společný domov". Tuto metaforu si zvolila partnerská gymnázia Táborské soukromé gymnázium a BG/BRG Rohrbach pro svůj společný soutěžní projekt na téma „Evropa 2050". Úkolem pro žáky však nebylo obsazení jednotlivých částí domova jednotlivými státy Evropské unie, nýbrž přiřadit jim různá základní evropská práva, politické cíle a civilizační hodnoty – ať už reálné, nebo vize do budoucnosti. Toto měli žáci za úkol zpracovat metaforicky na příkladu života v domě. Každý žák dostal rámec stylizovaného bytu / pokoje a měl doplnit obsah podle zvolené zobrazované myšlenky. Společně pak byly vybrány nejlepší práce a stylizovány jako velký dům o mnoha pokojích / bytech na starou mapu Evropy, jako symbol pokroku od minulosti k budování nové Evropy. Okénka bytů jsou pohyblivá a otvíratelná a skrývá se za nimi zobrazovaná myšlenka i původní stará evropská mapa. Projektu se zúřastnilo asi 50 žákyň a žáků z Tábora a asi 400 z Rohrbachu, všichni ve věku 10 – 14 let. 21 prací bylo pak komisionálně vybráno, aby oživily „Domov Evropu". Das Gymnasium Tabor und das BG/BRG Rohrbach wählten für ihr gemeinsames Wettbewerbsprojekt zum Thema „Europa 2050" die bekannte Metapher des „gemeinsamen Hauses Europa". Die SchülerInnen waren aber dazu aufgefordert, die Wohnungen des Hauses nicht mit den einzelnen EU-Mitgliedsstaaten zu besetzen, sondern mit den Europäischen Grundwerten und den darauf basierenden – sowohl realen wie auch visionären – politischen Zielsetzungen und Errungenschaften. Diese sollten wenn möglich ebenso metaphorisch im Zusammenhang mit dem häuslichen Zusammenleben dargestellt werden. Jede/r SchülerIn bekam eine stilisierte Wohnung des Hauses zugewiesen um es mit einem Inhalt seiner/ihrer Wahl zu besetzen. Die besten Arbeiten wurden dann im großen Haus, welches über eine alte Europakarte auf einer Schulschautafel gemalt wurde, untergebracht, also das neue Europa auf das alte aufgebaut. Circa 50 SchülerInnen aus Tabor und ca. 400 aus Rohrbach, alle zwischen 10 und 14 Jahren, nahmen an dem Projekt teil. 21 Arbeiten wurden schließlich kommissionell ausgewählt, das „Haus Europa" zu beleben.

Hvezdáreň
Hvezdáreň
Rebeka Pastoreková
ZUŠ MAI Hurbanovo

Hvezdáreň je v našom meste už viac ako 150 rokov. A určite bude aj v budúcnosti. A možno tu vtedy budú už aj mimozemšťania :-)

Jak si představuji Plzeň v roce 2050
Jak si představuji Plzeň v roce 2050
Veronika Jakoubková
ZŠ a MŠ Plzeň Božkov Vřesinská 17

Koláž ze 120 děl našich studentů, která ukazuje, jak si představujeme naše město za 28 let. Tak, jak bychom ho chtěli vidět.

Jak to dopadne, tak to dopadne
Jak to dopadne, tak to dopadne
Dorothea Dvořáková
ZUŠ,Opava, p.o.

Jaký může mít vliv klimatická krize na evropská velkoměsta? Může se stát, že bychom Eiffelovku prozkoumávali na parníku?

Jaké si to uděláme, takové to bude
Jaké si to uděláme, takové to bude
Marie Vacková, Safíja Váhalová, Eva Havránková Marie Vacková, Safíja Váhalová, Eva Havránková
SPŠ a SOŠGS Most, p.o J. Palacha 711, Most

Dílo obsahuje tři plátna tří studentek 2. ročníku oboru Kosmetické služby, které tvoří ucelenou koláž, na níž je možné vidět alternativy toho, jak by mohlo v roce 2050 vypadat místo, kde žijí. První obraz zachycuje pokračování naší současnosti v nezměněné podobě, jak ho známe dnes. Ten však nemusí zůstat a navazuje na apokalyptickou představu daného místa, kterou sice nikdo nechce, ale i ta je možností v případě jaderné války. Modernitu a prosperitu, klid, pohodu, hodně zeleně a věčně modrou oblohu, symbolizující naději pak zachycuje třetí obraz. Všechny tři obrazy propojuje most, na němž se také projevují ony tři alternativy. Navíc může symbolizovat i naše město Most. Takže, jaké si to uděláme my lidé?

Je tohle opravdu lidský pokrok? Is this really human progress?
Je tohle opravdu lidský pokrok? Is this really human progress?
Petr Vágner
Realgymnasium Komensky, Schützengasse 31, AT-1030 Wien

Blaho pár lidí je zaplaceno vysokou daní. Pokrok bez konfliktu je jako svíčková bez knedlíku. Work description: Too high tax must be paid for prosperity of a few people. Progress without a conflict is like proast sirloin with no dumplings.

Jízda na kole
Jízda na kole
Alzbeta Stetsyuk
ZŠ speciální a MŠ, Chomutov, Palachova, p.o.

Alzbetka se chce bez strachu projíždět na kole s kamarády.

Kralupy 2050
Kralupy 2050
Veronika Bečková
ZŠ Kralupy, Komenského nám. 198

Kulturní centrum
Kulturní centrum
Kateřina Sedláčková
ZŠ NA PŘÍĶOPECH 895, CHOMUTOV

Město ve kterém chci žít…
Město ve kterém chci žít…
Elen Krejčiříková
Gymnázium Jakuba Škody, Přerov, Komenského 29

Malba města v krajině

Milované město budoucnosti
Milované město budoucnosti
Slavomila Francová
11. ZŠ Baarova 31, Plzeň

Děti ze třídy se speciálními vzdělávacími potřebami nakreslily to, co si myslí, že bude v našem městě běžné (osobní radosti), co by si přály (šťastné lidi, svět bez válek) a to by mělo být součástí i celé Evropy.

Mír
Mír
Rozálie, Sofie, Liliana, Dao, Matěj , Nela, Eliška Andreanská, Brožová, Hrbková, Hoang Lan Phan, Pollák, Půtová, Zdeňková
ZUŠ Sokolov

Žáci se domluvili, že je pro ně důležité, aby v roce 2050 měli lidé dobré vztahy, měli se rádi a byl mír. Nakreslili mnoho lidí, kteří si spolu rozumí a žijí pohromadě. Mezi nimi je propletená květina jako symbol míru.

Místo které miluji
Místo které miluji
Linda Sklenářová
ZUŠ Zlín

Místo, které miluji je ve vesnici v které bydlím. Nepozorovaně pozoruji okolní svět z koruny stromu.

Moderní Plzeň 2050
Moderní Plzeň 2050
Práce žáků tříd I. A, I. B
13. ZŠ Plzeň, Habrmannova 45, p.o.

Společná koláž prezentuje čtyři hlavní myšlenky – spolupráci, toleranci, mír a moderní digitální město. S žáky jsme využili rozmanitých metod práce a pracovali jsme ve skupině. Zvolené barvy symbolizují barvy z loga města Plzně, stejně tak bílé puntíky. Centrálním bodem obrazu je katedrála sv. Bartoloměje – věříme, že zde bude stát i v roce 2050 a jsme na to pyšní (propojení minulost/budoucnost). V bílých puntících jsou napsány ústřední pojmy žákovských prací, které jsou nalepené všude kolem. Žáci vidí naše město jako digitalizované, plné dronů a moderních technologií. Nezapomínají ani na ekologickou stránku a solární energie. Vše podtrhuje rámeček kolem, kde jsou vyobrazeni žáci ze všech zemí světa a společně se kamarádí a žijí právě v Plzni bez rozdílu pohlaví, národnosti a postojů.

Moje budoucnost v Evropě
Moje budoucnost v Evropě
Tereza Ledvinová
ZŠ J. A. Komenského a MŠ, Přerov-Předmostí, Hranická 14

Obrázek má představovat Evropu v budoucnosti, která má být ekologická, moderní, bezpečná a sjednocená. Také by měli lidé akceptovat názory nebo přístup k životu menšin.

Moje místa v roce 2050
Moje místa v roce 2050
Klára Seidlová
ZŠ Unhošť

Žákyně vyjádřila svůj pohled na oblíbená místa a vytvořila koláž v oku, kterým hledí na svět kolem sebe.

Moravské moře
Moravské moře
Filip Dvořák
SŠ Brno, Charbulova, p.o.

pole bylo, pole bude, pole vyzařující krásu a tvářící se jako mořská hladina za vycházejícího slunce

mrakodrapy, cesty a mestá
mrakodrapy, cesty a mestá
Barnabáš Svoboda
Dům dětí a mládeže Modřany

Chci žít v budoucnosti, kde jsou jsou obrovské města, mrakodrapy a dokonce budeme cestovat a bydlet i na ostatních planetách.

Můj lítací autopes
Můj lítací autopes
Rozárka Macurová
ZŠ MOST, Obránců míru 2944

Krajina s létajícím autopsem

Naše Plzeň v roce 2050
Naše Plzeň v roce 2050
Miluše Kurzová
31. ZŠ Plzeň, E. Krásnohorské 10, p.o.

Pohled oknem do budoucnosti v symbolech – na čem nám nejvíc záleží: Mír, příroda, přátelství, láska, moudrost, moderní technologie, zachování

Nebesa
Nebesa
Barbora Borošová
Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská Valašské Meziříčí

Ve své práci jsem se zaměřila na místo, které miluji, které propojuje celý svět, a to nebe. Každý se můžeme zahledět vzhůru a sledovat oblohu a její proměnlivost, snít, přemýšlet. Malbou jsem chtěla dopřát divákovi možnost se zasnít, zahloubat a prožít okamžik zastavený v čase při pohledu na stále se měnící oblaka.

Nebeský svět bez hranic
Nebeský svět bez hranic
Nela Součková
ZUŠ V.Snítila Mimoň

Dílo vzniklo formou koláře, vrstvení a vystřihávání 3 papírů, tzv. 3D. Poklad černý papír velikost 29,5 cm x 21 cm, pomocí tavné pistole na několika místech vyvýšeno pomocí kousků kartonu. Přidány vystřižené papíry (tmavě modrý, světle modrý a bílý), které znázorňují oblaka. Svět bez hranic, v kterém letí nadčasové auto s křídly.

No Longer Human
No Longer Human
Sandra Marković
Ekonomska škola Požega

A tied human, who is no longer himself, is suffering from technology addiction. He can no longer feel much emotions and can't function properly. Therefore, he isn't considered human anymore, he's a robot. By 2050, the technology will advance even more and a lot of people migh have become addicted. Not only technology affects your brain, but your life, too. Technology is beautiful and it has a lot of colors, i.e. usages, like the ones I drew in my artwork, but the technology itself can also be addictive and manipulative and people should tackle that problem.

Open Europe
Open Europe
Amélia Bilanchuk
16. ZŠ a MŠ Plzeň, Americká 30, Plzeń

Dílo zachycuje pohled na řešení 3 hlavních otázek v evropském kontextu v roce 2050, a to obecně- technologií, architektury a problematiku řešení mírových otázek.prolínání tří světů, ato technologií,

Our European home
Our European home
Dominika Kovačicová
ZŠ, Rozmarínová 1 Komárno

We travel all over Europe

Past and Present
Past and Present
Saule Davydauskyte
Mazeikiu Kalnenu progymnasium

My work is about identification of the past and present time. I think the past would mostly associate with our history, in this case, Lithuania. We clearly know it from our parents' stories and closest sources. Our present time is way different than the past. Just look what kind of journey we've made! Through this time, we've invented so much, only because we could communicate easily with others. And our past hides under a cloak of nostalgia so that we can remember how it was like earlier. On the one side of the drawing, I portrayed a traditional Lithuanian. While her eyes are looking into a puddle, she remembers the good times. And on the other one – a traffic sign which represents the current atmosphere. Both sides are surrounded by the same trees, road and field. While drawing, I found out a lot about my culture and its improvements. I used watercolor and pencils to make the work.

Peace for everyone
Peace for everyone
Aneta Michňová
ZUŠ Pavla Josefa Vejvanovského, Hlučín

Evropa, ve které chci žít

Peaceful beautiful Europe
Peaceful beautiful Europe
Nikola Woźniak
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 73 im Króla Stefana Batorego w Warszawie

Peaceful life in a harmony with nature, surrounded by beautiful architecture, that creates people friendly environment.

Plná života
Plná života
Nela Hamříková
ZUŠ, Ostrava – Zábřeh, Sologubova 9A, p.o.

Přání do budoucna – Čistá, plná života, jezera a rybníky…

Pohled z okna na město
Pohled z okna na město
Tým Školní parlament 1.ZŠ
1.ZŠ Plzeň, Západní 18, p.o.

1. okno – Město, jak jej vidíme dnes, plné aut, smogu a odpadu. 2. okno – Město, jaké bychom vidět chtěli

Pokoj v duši (Rait)
Pokoj v duši (Rait)
Martina Jusková
ZŠ Vamberk, okres Rychnov nad Kněžnou

Téma – Kdo jsme? Popis díla: Vzešli jsme z přírody. Pro pokoj v duši potřebujeme opět s přírodou splynout.

Praha
Praha
Oleksandra Nedelinchuk
Gymnázium, Praha 9, Litoměřická 726

Historická Praha

Pražská ulice 2050
Pražská ulice 2050
Natálie Řeháková
Střední škola designu a umění, knižní kultury a ekonomiky Náhorní, Praha

Perspektivní pohled od ulice 2050.

Přelidněnost
Přelidněnost
Petr Kvita
ZUŠ Zdeňka Buriana, Kopřivnice, p.o.

Město

Robotí záchrana planety před odpadky
Robotí záchrana planety před odpadky
David, Ondřej, Jakub a Jan Jáchym Wild, Vrána, Nerad, Šroubek
ZŠ Petřiny – sever, Praha 6 Na Okraji 305/43

Roboti zachraňují planetu před přeodpadkováním

Rodina
Rodina
Mia Hoblová
ZUŠ Březnice

Rodina na vycházce

Rodinný dům blízké budoucnosti
Rodinný dům blízké budoucnosti
Jakub Růžička
ZUŠ Zruč nad Sázavou

Fotodokumentace designu domu z kartonu.

Rok kdy se lidi vzpamatovali
Rok kdy se lidi vzpamatovali
Nikola Heráková
ZŠ Chomutov, Kadaňská 2334

V téhle době jsou všude jen elektrárny, které ničí ovzduší. Lidem začne docházet, že je to naše planeta a začnou s tím konečně něco dělat.

Rozmanitá Európa
Rozmanitá Európa
Karin Kriššáková
GBZA- Bilingválne Gymnázium Žilina

Podkladom je mapa Európy s približne nakreslenými bodmi UNESCO pamiatok, na vrchu sú nalepené 4 obrázky. Každý z nich zobrazuje niečo ine- jeden zobrazuje koláž UNESCO pamiatok, ďalší je porovnaním toho ako chcem aby vyzerala Europa v budúcnosti oproti negatívam dneška, ďalej sú na obrázku budúce "technológie" + snaha o zelený svet a na poslednom je zobrazenie priateľstva, rovnosti, tolerancie…

SAGRADA FAMILIA
SAGRADA FAMILIA
CRISTIAN MENDOZA ŠMUCLER
ZUŠ, TEREZIE BRZKOVÉ 33, PLZEŇ

V ROCE 2050 BUDEME NAVŠTĚVOVAT BARCELONU A SAGRADA FAMILIA BUDE DOKONČENÁ

Sen o svobodě
Sen o svobodě
Viktorie Vertiporoch
ZUŠ Charlotty Masarykové, Půlkruhová 99/42, Praha 6

Příběh odehrávající se kdesi uprostřed města: Zvláštní místo, které si někdo svobodně zvolil k životu narozdíl od bydlení v okolních panelových domech. Vidíme malý kousek přírody. Je tady poloprázdný stan, zajíc a medvěd na stromě, částečně zasněžený trávník. Obraz, spojením svých motivů, klade však na diváka samé otázky …

Síla pokroku
Síla pokroku
Eliška Němečková
ZUŠ Leoše Janáčka Havířov-Podlesí, p.o.

Obraz zachycuje město, ve kterém se vědecký pokrok vypořádal s ekologickými problémy. Lidé zde mohou žít obklopeni zelení, čistým ovzduším, průzračnou vodou a zároveň moderní technologií.

Sochy K. Gebauera v Opavě
Sochy K. Gebauera v Opavě
Rozálie Mustarová
ZUŠ Vladislava Vančury Háj ve Slezsku, Nádražní ulice č. 11

Sochy jsou důležité , je to významná součást města, která město zdobí a připomíná, chci, aby těšily nejen dnes, ale i v roce 2050.

Současnost a budoucnost
Současnost a budoucnost
Lenka Lepšíková
ZŠ Bílina, Lidická 31/18

Popis: Panelák v roce 2022 a 2050, jak se cítí lidé teď a jak by to mohlo vypadat v roce 2050 – spousta zeleně, čisté prostředí, auta již nejezdí po silnících, ale mají pohon na oxid uhličitý a létají vzduchem a tím je více zeleně v ulicích, protože zmizí silnice.

Střed Evropy
Střed Evropy
Vanesa Laštovičková
ZŠ a Praktická škola Chotěboř

Ztvárnění pohodového místa k odpočinku

Tolerantní Evropa
Tolerantní Evropa
Lukáš Králíček
Střední škola oděvní a služeb Vizovice

TÚ DECIDES
TÚ DECIDES
Inés Vázquez
IES. REY PASTOR

Collage en forma de flecha. La parte superior es el futuro en 2050, la parte inferior son las situaciones que debemos evitar.

Ukrajina budoucnosti
Ukrajina budoucnosti
Pavliuk Miron
ZŠ Komenského I, Zlín, Havlíčkovo nábř. 3114

Vesmírné muzeum lidstva
Vesmírné muzeum lidstva
Anna Metelková
ZŠ Karla Čapka, Praha 10, Kodaňská 658/16, p.o.

Jednotlivé architektonické stavby reprezentují, co se v daný rok, století stalo i zůstalo na Zemi. Významné stavby Prahy jsou také součástí muzea.

VIA CONCORDIA (CESTA SVORNOSTI)
VIA CONCORDIA (CESTA SVORNOSTI)
skupinová práce žáků 9. C
ZŠ a MŠ Ždírec nad Doubravou

Vlaječky spolu s runovým písmem (které by bylo jednotné ve všech státech) vytvářejí cesty, které se klikatí a tvoří nápis 2050. Jedná se o hledání cesty, která povede ke spolupráci a jednotě, která nikdy nekončí (nikdy nebude hotovo), ale nesmí se rezignovat. Je třeba jít neustále pomalými krůčky vpřed.

Všichni společně – všichni táhneme za jeden provaz !
Všichni společně – všichni táhneme za jeden provaz !
Kolektivní práce 26 žáků z 1. stupně
28. ZŠ Plzeň, Rodinná 39, p.o.

Kolektivní práce 26 žáků z 1. stupně Izabela Katrlíková 1.A, Dominika Boháčová 1.B, Lucie Mauleová 1.B, Eliška Pešková 1.B, Matyáš Senáši 2.A, Albert Šimek 2.A, Anna Mračková 2.B, Kateřina Mračková 2.B, Helena Brašnová 2.B, Viktorie Loučímová 2.B, Ela Škoulová 2.B, Nela Šolcová 3.A, Jaroslav Bradáč 3.A, Tereza Kudějová 3.A, Tereza Dittrichová 3.B, Thea Herciková 3.B, Barbora Roubalová 3.C, Tomáš Pohlot 3.C, Jiří Lukeš 3.C, David Bejvl 3.C, Matěj Netušil 4.A, Natálie Boháčová 4.A, Ema Taušlová 4.B, Kateřina Fialová 4.B, Sofie Borečková 4.C, Anna Lukešová 5.A Všichni společně – všichni táhneme za jeden provaz ! Dílo vytvořili žáci 1. – 5. ročníku. Před započetím práce jsme diskutovali o tom, jak by chtěli v r. 2050 žít, co by chtěli jinak než je dnes a co se jim naopak líbí. Nejčastěji se vyjadřovali o tom, že bychom se měli lépe starat o přírodu – zvířata, lesy, ovzduší...Zmiňovali také válku na Ukrajině a chtěli by, aby se lidé měli rádi, žíli v míru, aby na naší zemi bylo bezpečno pro všechny generace. Hovořili jsme o EU, jaké má cíle a co je pro ni důležité. Nakonec jsme došli k závěru, že to, o čem jsme diskutovali, se může naplnit jen tehdy, když budeme jednotní a budeme dělat vše společně. A tím vznikl námět pro společnou keramickou práci. Žáci vytvořili 27 postav. Každá symbolizuje jeden stát EU. Všichni táhnou za jeden provaz. Kopec s rozkvetlými květinami symbolizuje naši krásnou přírodu. Odkaz celého díla vyjadřuje věta: Mír a bezpečnost v Evropě jsou možné jen tehdy, když budeme společně ctít lidskou důstojnost, svobodu a demokracii.

Výstava květin
Výstava květin
Alexandra Poláková
Gymnázium Přípotoční, Přípotoční 1337, Praha 10 – Vršovice

výstava 3 květin chráněné skleněnými vitrínami s postavami kolem nich; v roce 2050 bude velmi vzácné vidět květiny, pouze v muzeu.

Výzkumná laboratoř
Výzkumná laboratoř
Martin Pikna
ZUŠ Bystřice pod Hostýnem

hledání a objevování nového zdroje energie – temná hmota

Who are we?
Who are we?
Amelia Zawadzka
LXXV Liceum Ogólnokształcące im. Jana III Sobieskiego

In Europe, we are all different. Every one of us has various cultures, appearances and languages. Orientation, race or religion doesn't describe us as a human. There's no discrimination – we are disparate, and that makes us beautiful. Deeply entrenched traditions are cared for and admired. All countries and nations are united – wars do not arise, because not only individual countries but also the whole of Europe are losing out. We support each other. Of course, problems appear all the time, the world is not perfect, but thanks to the growing innovations, we know how to solve them. Europe develops not only in the technology area, but also focuses on the state of human mind. The development of the soul and mind is just as important as the economic development of the state. All the inhabitants of Europe live in imperfect harmony.

Zelená Praha
Zelená Praha
Anna Polanská
Střední průmyslová škola strojnická, Betlémská 284, Praha 1

dílo znázorňuje zelenou Prahu- náplavka se zelení využívající závlahu z řeky a dešťové vody, která se udržuje na střechách budov

Žijeme spolu
Žijeme spolu
Alice Žitková
Bolevecká ZŠ Plzeň

Zlaté pravidlo
Zlaté pravidlo
Štefan Vančík
SUP odbory scénického výtvarníctva, Sklenárova 7, 824 89, Bratislava

Zlaté pravidlo je jednoduchá zásada vzájemnosti v jednání mezi lidmi: „Co nechceš, aby ti jiní činili, nečiň ty jim." „Jak chcete, aby lidé jednali s vámi, tak jednejte vy s nimi." Po vzoru tohoto Zlatého pravidla se někdy nazývají „zlaté pravidlo" také základní zásady pro různé dílčí oblasti vědy, ekonomie atd. (zdroj wiki). Symbolika farieb – ornamentálna olivová ratolesť – symbol mieru. Zelená farba – environmentálna zeleň. Zlaté štylizované postavy – symbol lásky.

Ztráta a naděje
Ztráta a naděje
Helena Steklačová
ZŠ a MŠ Havlíčkova Borová

Lidé svou činností dovedli Evropu ke ztrátám, ale nakonec ne ně čeká naděje na změnu a lepší svět.